Plieger & BarTrack: efficiënt voorraadmanagement

Plieger levert, via BarTrack, een digitaal platform voor efficiënt voorraadbeheer en geautomatiseerd bestellen. Het stelt u als klant in staat om eenvoudig voorraadniveaus bij te houden en bestellingen te plaatsen via één centraal systeem. Met de BarTrack Mobile App en het online platform kunnen gebruikers barcodes scannen, het voorraadniveau in de gaten houden en eenvoudig bestellingen beheren.

Sanen vooraad beheren
BarTrack

Hoe werkt het beheren & bestellen van voorraad?

Het voorraadbeheer met BarTrack werkt op de volgende wijze:
 

  1. Locaties bepalen
    Samen met u brengen we de voorraadlocaties in kaart. Dit kunnen lades of planken zijn, een kast of zelfs een complete bus. Stap voor stap kijken we naar de verschillende producten die op een locatie geplaatst zijn en hoeveel producten er op voorraad liggen.
     
  2. Inrichting van de software
    Deze informatie (productdata, voorraadhoogte, evt. minimum en maximum voorraad) wordt vastgelegd in het BarTrack voorraadmanagement systeem.
     
  3. Stickers plaatsen
    Zodra duidelijk is waar en hoeveel van ieder artikel op voorraad is, plaatsen we op iedere bak een bestelsticker met een barcode. Deze barcode wordt bijgehouden in het voorraadmanagement systeem, zodat met één scan een bestelling geplaatst kan worden.
     
  4. Bestellen
    Één of meerdere medewerkers scannen eenvoudig de barcode van een product met de BarTrack app. Daarnaast kan een bestelling ook direct via het online platform gedaan worden. Na de bestelling heeft u ook inzicht leverdagen, bestelfrequenties en voorraadaantallen.

Koppelen aan het Plieger bestelsysteem

Voor een bestelkoppeling maken wij gebruik van de Messageservice 3.1 Ketenstandaard in de bouw. Door het invoeren van uw eigen GLN kunt u eenvoudig en veilig een connectie leggen met Plieger’s ERP systeem om orders in te voeren.

BarTrack mobiles

Voordelen

De voordelen van de BarTrack software zijn veelzijdig en gericht op efficiënter maken van voorraad-, en bestelproces:
 

  1. Bestelgemak: de mobiele app ondersteunt barcode-scannen en bestelstickers, wat het proces versnelt en fouten minimaliseert.
     
  2. Volledig Voorraadbeheer: BarTrack biedt real-time inzicht in voorraadniveaus, doorlooptijden en bestelfrequenties. Dit voorkomt tekorten en vermindert incourante voorraad.
     
  3. Projectbeheer: Bestellingen kunnen direct aan projecten worden gekoppeld, wat budgetbeheer en kostencontrole vergemakkelijkt.
     
  4. Automatisering & Integraties: Het platform ondersteunt integraties met systemen zoals 2BA, Exact en DICO 3.1, wat geautomatiseerde processen en naadloze gegevensuitwisseling mogelijk maakt. Bovendien kan er op deze manier automatisch besteld worden.
Bartrack
Meld je aan bij Plieger

Wens je ook gebruik te maken van de BarTrack? Vul dan onderstaand formulier in